%29
Baskısı Yok
  • ISBN Kodu : 9789754685428




22,50
15,98
Baskısı Yok Stok Alarmı
Planlanan Teslimat
:
30.11.2020
Kampanya
  • Kitap Tanıtımı
  • Ödeme Seçenekleri
  • Yorumlar (0)
  • Tavsiye Et
  • Resimler
  • Öneri Kutusu
  • Ürün Tanıtımı

    Hegel, Napolyon’u atının sırtında görünce onu Geist zannetmişti. Marx ise proleteryada aynı şeyi gördü. Benjamin işte tam buna mesih diyordu, mesihçi düşünce diyordu. Belki de Batı düşüncesi başından beri hep aynı şeyin peşindeydi. Ortaçağdan modernliğe geçerken bu düşünce ana eksenini değiştirmedi, sadece hedefe varmak için kullandığı araçları değiştirdi. Görev Tanrıdan insana devredilmişti, Teolojik içerik laik bir dile tercüme edilmişti. Kurtuluş motifi Batı düşüncesinin ciğeridir. Bunu bir mesih, bir peygamber, bir tarihsel kahraman ya da bir toplumsal sınıf başaracaktır. Bunlar aynı soruya yönelik farklı yanıtlardır. Soru hiç değişmemiştir. Aslında proleterya mesih terminolojisini ilk kullanan Lukacs’dır. Lukacs, 1918’de yazdığı "Ahlaki Bir Sorun Olarak Bolşevizm" başlıklı yazıda proleteryayı "dünya tarihinin mesih-sınıfı" olarak nitelemiştir. İşte Benjamin’in Tarih Tezleri sadece bunu anlatır. "Bizler bu dünyada bekleniyorduk." Benjamin sanki aydınlanmanın yaptığının tersini yapmaya çalışır. Weber demişti ya: dünyanın büyüsünün bozulması. O, dünyayı tekrar büyüsüne kavuşturmaya çalışır. Onun düşüncesinde ilerlemenin, gelişmenin, evrimin zerresine rastlanmaz. Tarihi akışına bırakmak, onu egemenlerin oyuncağı kılmaktır. Onun amacı tarihi tersine işletmektir sanki. Tarihi tersine taramak. Evet bunun adı devrimdir. -Besim F. Dellaloğlu-

    Özellikler

    Baskı Sayısı : 3

    Sayfa Sayısı : 279

    Ağırlık : 297 gram

    En / Boy : 13.5 / 21

    Cilt Tipi : Ciltsiz

    Kağıt Tipi : 2. Hamur

    Basım Yeri : Türkiye - İstanbul

    Dil : Türkçe

    Katkıda Bulunanlar
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.