2000 TL VE ÜZERİ ALIŞVERİŞLERDE KARGO BEDAVA
Menü
Giriş
Şifremi Unuttum
Sepetim

Kurumsal Kimlikte Simgecilik

Smirna Yayınları Barkod : 9786254195518
Stokta Miktarı 0
%23
250,00 TL
192,50 TL
Sepete Ekle
Hemen Al
Eski çağlardan günümüze iz, işaret ve simgeler yazınsal metinlerin açıklanmasında yardımcı ve görsel anlamda tamamlayıcı olmuşlardır. Uygarlık tarihinin ve insanlığın gelişiminin temel adımlarından olan mağara duvar resminden çivi yazısına, Hiyeroglif’den, Calcul -Hesap Taşı’na, Petroglif’den Fenike Alfabesi’ne, Esperanto, Semantografi, LoCos, Isotype ve diğer üst iletişim dillerine değin simgeler kitle iletişiminde belirtke veya piktogram, olarak temel anlatım aracı olmuştur. Modern çağın üç temel sembolü vardır; Üçgen, Kare ve Daire. Bu üç temel sembol birçok disiplinde biçimsel olarak farklı anlamlara karşılık gelmektedir. Görsel anlatımın oranı, diğer anlatım araçlarından daha yüksek bir değere ve görsel dile sahiptir. İletişim bilimlerinde diğer bilimsel araştırma yöntemlerinde, istatistik ve veri grafiği işlemede de simgeler bir anlatım aracı ve grafik gösterge olarak ifade edilmektedir. Kurumsal kimlik kavramı Milenyum Çağı’ndan itibaren bazı zaman farklılıkları gösterse de güncel bir deyiş, kavram olarak; Kurumsal Kimlikte Simgecilik, Reklamcılık, Grafik Tasarım, Görsel İletişim Tasarımı, Halkla İlişkiler, Marka ve Patent, Fikri ve Sınai Haklar alanında, kurum logo-amblemi, belirtkesi vb. ile kavramların bütünü için de yer alarak kullanılmaktadır. Ayrıca, sosyal bilimlerde, sosyal antropolojide, sosyolojide ve göstergebilim de şekil ve sembollerin gerek bir anlam, gerekse de metafor olarak, gerçek ve gerçeküstü anlamlarda kullanıldığına da tanık olmaktayız. Bu araştırmada, kurumsal kimlikte simgecilik, üçgen simgesi üzerinden bilim, sanat, tasarım, psikoloji, göstergebilim, fenomenoloji ve simgesel antropoloji yönünden farklı başlıklar altında ve dört, beş ayrı disiplin açısından üçgenin hangi anlamlara karşılık geldiğinin incelenmesidir.
Son İncelenenler
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.