2000 TL VE ÜZERİ ALIŞVERİŞLERDE KARGO BEDAVA
Menü
Giriş
Şifremi Unuttum
Sepetim

Kariyer Değerleri ve Algılanan İstihdam Edilebilirlik

.
Stokta Miktarı 1
%24
32,00 TL
24,32 TL
Sepete Ekle
Hemen Al
Ürün Tanıtımı

21. yüzyılda, bilgi ve teknoloji çağına geçiş süreci hızlanmış, küreselleşme ve hızlı teknolojik değişmeler tüm çalışma yaşamını etkisi altına almıştır. İşletmelerin küçülmesi ve yataylaşması, belirli süreli iş sözleşmesi ile istihdam edilme ve sürekli olarak değişen işler nedeniyle, kariyer yolları belirsizleşmiştir. Bu nedenle, bireyler işgücü piyasasında bir iş sahibi olabilmek ve kariyerlerini geliştirebilmek için bilgi, beceri ve yeteneklerinin farkında olmalıdır. Söz konusu niteliklerin farkına varılabilmesinde ise, kariyer değerleri büyük önem taşımaktadır. Diğer yandan, istihdam edilebilirlik, bireyin işgücü piyasasında bir iş sahibi olabilmesi, elde ettiği işi sürdürme ve yeni bir işin gerekliliklerini karşılamak için benzer işletmelerde roller ve işler arasında geçiş yapabilme becerisi ile ilgilidir. Bu nedenle, bireyin sahip olduğu beşeri ve sosyal sermayesi, mesleki uzmanlığı, değişime açıklığı, uyum yeteneği, esnekliği ile ekonomik koşulları onun istihdam edilebilirliğini ve işgücü piyasasında bir iş bulabileceğine yönelik algısını etkileyebilmektedir. Bu bağlamda, bireylerin kariyer değerlerinin ve bu değere bağlı olarak niteliklerinin belirlenip geliştirilmesi istihdam edilebilirlik algısını olumlu yönde desteklemektedir.

Kitabın amacı, bireyin sahip olduğu kariyer değeri ile istihdam edilebilirlik algısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu doğrultuda, bireylerin sahip oldukları kariyer değerine göre, işgücü piyasasında bir iş bulabileceklerine yönelik algıları belirlenmektedir. Dolayısıyla, “kariyer değeri nedir, nasıl belirlenir?”, “istihdam edilebilirlik nedir?”, “istihdam edilebilirlik nasıl geliştirilir ve istihdam edilebilirliği etkileyen faktörler nelerdir?” gibi pek çok soruya cevap bulunabilecek olan kitap, söz edilen konularla ilgilenen öğrencilere, öğrencileri kariyer değerlerine uygun mesleklere yönlendirmeleri konusunda eğitimcilere, iş arayanlara ve çalışanlara yol gösterici niteliktedir.

Özellikler

Basım Tarihi : 3 2016

Baskı Sayısı : 2

Sayfa Sayısı : 256

Ağırlık : 256 gram

En / Boy : 162 / 230

Cilt Tipi : Ciltsiz

Kağıt Tipi : 1. Hamur

Basım Yeri : Türkiye - İstanbul

Dil : Türkçe

Katkıda Bulunanlar
Benzer Ürünler
Reklam Teorileri 2 Kolektif The Kitap Stok Miktarı: 6
159,00 TL
106,53 TL
Sepete Ekle
Son İncelenenler
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.